Business&Luxury Magazine

Mehmet Furkan Karataş - Büşra Kavuk Concord Company Kurucu Ortakları

CONCORD\COMPANY Kurucu ortakları Mehmet Furkan Karataş ve Büşra Kavuk, başarı hikayelerini BossLife okuyucularına aktardı. Malatya’da başlayan hikayeleri, Türkiye’nin dört bir yanına dağılmış durumda. CONCORD\COMPANY’nin başarı hikayesi sizlerle...

• Öncelikle sizleri biraz tanıyabilir miyiz?

Büşra Kavuk:
Merhabalar,1993 yılında Malatya’da doğdum. Mimar olmak üniversite de başlayan bir serüven benim için. Ailem uzun yıllardır ticaret ile uğraşıyor. Böyle bir ailede büyüyünce ticari tarafıda oluyor insanın. Babamın önerisi ve yönlendirmesi ile İstanbul üniversitesi mimarlık bölümünü tercih ettim. Başlangıçta bölüme olmayan heyecanım, fikirlerin ölçekli modellere dönüşmeye başlamasıyla birlikte artmaya başladı. Mezun olduktan sonra üretim sektöründe çalışmaya başladım. Çalışırken aynı zamanda Yıldız Teknik Üniversitesinde Yapı işletmesi bölümünde yüksek lisans eğitimimi tamamladım. Üretim sektörü benim için, kafanızda uçuşan fikirlerin bir kâğıda daha sonrada bunun reel bir karşılığı haline gelmesidir. Aslında ben bu fikirleri gerçekleştirmeyi hedefleyen bir tasarımcıyım.


Mehmet Furkan Karataş:
1990 Malatya doğumluyum. Mimar bir babanın büyük oğluyum. Tasarıma ilgim çok küçük yaşlarda babamın çalışmalarını izleyerek başladı. Babam çalışmalarını bitirip uyumaya gittiğinde, gizlice onun çizdiği çizimlerin üzerinden giderek, çalışma hayatıma başlamış oldum. Küçük yaştayken, babamın çizgilerini taşırırsam binaların yıkılacağını düşünürdüm. Tabi o heyecan, o küçük ellerin titremesi bu günlerde mesleğe duyduğum aşkın temelleriydi. 12 yaşında babamın aldığı bir konut projesinin dijital tasarımlarını yaparak tasarım dünyasına, Annemin yaptığı limonataları satarak da ticaret hayatına ilk adımımı atmış oldum. Eğitim hayatımda da bu iki birlikteliği hiçbir zaman bırakmadım. Kıbrıs’taki eğitim sürecimde okuyarak ve çalışarak geçirdim. İlk tasarım ofisimi 19 yaşında Kıbrıs’ta kurdum. Çocukluğumun ve gençliğimin eğitim alarak ve ticaretle uğraşarak geçmesinin en büyük avantajı, farklı inanç ve kültürde birçok insanla tanışmamı ve manevi olarak onlardan beslenmemi, farklı bakış açıları ile ticaretler yapmamı sağladı. Bu zenginlik, ilerleyen yıllarda ticari hayatımda reflekslerimi ve kabiliyetlerimi sergilediğim zeminler oluşturdu. Aslında bu sorduğunuz soru en zor soru çünkü bence en büyük başarı insanın kendini tanımasıdır. Ben kimim? Meziyetlerim neler? Bu dünyada var oluş sebebim nedir? Bu soruların cevabı ben Mehmet Furkan Karataş, tam olarak babasının masasında elleri titreyerek çizgileri taşırmamaya çalışan o küçük çocuğum.

Ortak olma hikayenizden bahsedebilir misiniz?

Öncelikle yaptığımız iş insanlara, zaman ve mekânda yeni fikirler oluşturarak yeni algılar üretmektir. İnsanı tanımadan bu işi yapamazsınız. İnsana dokunmak gerekir. Bu analizleri yaptıktan sonra tasarım ve çizimleri gerçekleştirirsiniz. Ondan sonraki süreç de üretimdir. Üretim hayal ettiğinizin reel karşılığıdır. Eğer markalaşmak ve sürdürülebilir başarıyı elde etmek istiyorsanız bu prensiplerin birbirine bağlı, birer zincir olduğunu bilmeniz gerekmektedir. Concord Company tamamen bu bakış açısıyla kuruldu. İlerleyen zamanlarda da önceden tanıdığım Büşra hanımı, üretimdeki başarılarını bildiğim için kendisine ortaklık davetinde bulundum. Böylelikle ortaklığımız başlamış oldu.

Concord Company ismi nasıl ortaya çıktı? Şu an bu marka çatısı altında neler yapıyorsunuz?

Bir önceki soruda bahsettiğimiz gibi belirli prensiplerin birer zincir olduğunu ve kendi içinde bir uyumu olması gerektiğini bilmemiz gerekiyor. Concord’un işlemcisi çözümleri ortak yapılanması tamamen bir uyum halindedir. Concord’un kendisi adından da anlaşılacağı gibi zaten bir uyumdur. Concord Company olarak büyüme ve başarma arzusu yolunda, yatırımlarımız ve çalışmalarımız bu arzunun gerçeğe dönüşmesi için devam ediyor. Bugün Marmara, Ege, Akdeniz, Doğu Anadolu bölgelerinde pek çok alanda faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Temel felsefe olarak benimsediğimiz güven ve başarıyı faaliyet gösterdiğimiz her alana yayma hedefi ile yola devam ederken, gelişmeyi ülkemizin kalkınmasına katkı sağlamayı ve Concord Company bir Dünya markası yapmayı hedefliyoruz. Concord Company modüler yaşam çözümleri sunan Türkiye’nin ilk betonarme modülleri ile konut, ofis, fabrika ve birçok ön üretimli betonarme sistemi ile yapı üretimi yapan CONCORD MODÜLE, tasarımın tüm disiplinlerini bünyesinde toplayarak aynı zamanda kurumsallık ve marka oluşumu hizmeti veren tasarımların uygulamaya yönelik tüm ölçekteki detaylandırılmış proje hizmeti dışında tasarlanan projelerin modelleme ve görselleştirme kısmını gerçekleştiren ve tüm tasarımların üretimini ve uygulamasını yapan CONCORD INTERİOR, birbirinden bağımsız olarak tüm diğer ulusal uluslar arası tasarımcı ve şirketlerle de iş birliğine giren inşaatı hizmetler sunan CONCORD CONSTRUCTİON olarak üç başlıkta değerlendirebiliriz. Concord Company otel, konut, mağaza, ofis, fabrika, avm kısaca büyük küçük ölçekteki tüm alanlarında yeni bir mekan yaratma sürecinin tüm evrelerini kendi bünyesinde bulunduran konuda uzmanlaşmış kadrolara sahip bir şirketidir.

Ortak olmanın avantajları neler?

Ortaklıklar ve evlilikler birbirine çok benzer. Bunlar tamamlayıcı ve dengeli olduğu sürece devam ederler fakat maalesef denge ve uyum çoğu zaman bozuluyor. İki türlü ortaklık vardır. Çoğunluklu veya eşit olan. Başarıya ulaşması için eşit olan ortaklık modeli gözetilmelidir. Bizim ortaklığımızda eşit olan. Sürdürülebilirliğini sağlamak zekadan çok akıl işidir. Akıllı olan dengeyi daima korur. Bizde gerek ortağım gerekse ben birbirimizi tamamlayan birbirimize entegre olan ve daima dengeyi gözeten ortaklarız. Basit örneklendirme yapacak olursak, bir tarafa iltifat eden müşterileriniz olduğunda “siz gelin benim ortağımla da tanışın” diyebiliyorsanız o bozulan dengeyi daima dengelemeye çalışırsınız. Benlikten sıyrılır bizlikten bahsedersiniz. Terazinin kefesini eşit duruma getirirsiniz. Mutlu şekilde evliliklerini ve ortaklıklılarını sürdüren kişiler bunu sağlayan insanlardır. Biz ortaklığımızda bu dengeyi en iyi şekilde sağlamaya çalışıyoruz.

Genellikle yaptığınız işler Lüks segmentte. Peki lüks kavramı sizin için ne ifade ediyor?

1900’lü yılların başında diş fırçası belli bir zümrenin kullanabildiği bir üründü. 90’lara geldiğinde cep telefonları lüks ürün kategorisindeydi. Bugün iki ürün de yılda neredeyse aynı adette (3-5 milyar) satılır ve ikisi de çoğunluk için artık lüks değildir. Bir arkadaşı Andre Heinige’a saat işi nasıl gidiyor ? diye sorduğunda “-Hiçbir fikrim yok!” cevabını alınca güler. Heiniger ciddiyetini bozmadan devam eder “Rolex, saat işinde değil lüks işindedir” der. Aslında diş fırçası ve cep telefonu dün de lüks değildi bugün de öyle. Rolex 1950’de de lükstü bugün de lüks. Çünkü bir ürünü lüks yapan maliyeti değildir. Lüks bir kültürdür. Bizim de var olmak istediğimiz alan tam olarak burası. Ulaşılabilir lüks kavramı ise üzerine çalıştığımız farklı bir alan.

İş hayatınızda asla vazgeçmedikleriniz, prensipleriniz neler?

Çok net samimiyet ve sözümüz. Çok kazanabilirsiniz çok da kaybedebilirsiniz. Sizi tekrar ayağa kaldıran iki unsur vardır. Biri enerjiniz, diğeri itibarınız. İtibarınızın var oluşu sözler ve samimiyetten geçer. Bu iki kavram önceliğimiz.

Concord Company olarak neler hedefliyorsunuz?

Önceliğimiz iddialı olduğumuz alanlardaki başarılı grafiğimizi sürdürebilir hale getirmek. Bunu sağlarken yenilikçi yatırımlara ve girişimler üzerinde çalışıyoruz. Birçok sektörle iş birliğindeyiz, Bu kazançlarımız da ileriye yönelik yatırımlarımız noktasında bize anlamlı fırsatlar sunuyor. Turizm, endüstriyel sanayi, e-ticaret gibi başarabileceğimize inandığımız sektörlerde Concord Company olarak var olacağız.

• Sizin için başarının tanımı nedir?

Başarı… Başarmak. Hayal ettiğimizi hayatımızda yaşamak diyebiliriz. Şirket ve ortaklar olarak başarıya bakış açımız kesinlikle 360 derecedir ve sürdürebilirliktir. Sadece yaptığımız işlerdeki başarı yetmez, beraber çalıştığımız her iş arkadaşımızın yüzünde oluşturabildiğimiz bir tebessümde bizim için başarıdır. Başarı sürdürülebilir olduğunda anlamlıdır. Sürdürebilir olması içinde başarıyı bir bütün olarak ele almak gerekir.

Hedefleri olan, henüz yolun başında olan gençlere tavsiyeleriniz ve uyarılarınız nedir?

Meziyetlerinizin farkına varın, varlık sebebinizi sorgulayın ve nasıl bir hayat yaşamak istiyorsunuz? Sorusuna cevap verin. Bu sorunun cevabına kendi doğrularınızı oluşturarak kendi meziyetleriniz ile yürümeye başlayın. Enerjinizi geleceğiniz için harcayın. Şartlar çoğu zaman iyi olmayacak, o anı hissettiğinizde elinizden gelenin en iyisini yapmak için hazır olmalısınız. Kısaca Rahmetli Sakıp Sabancı’nın dediği gibi, “Çalışın çalışın çalışın”.

BossLife okurlarına neler söylemek istersiniz?

Beslenmeyi bildiğinizde her insanın hikayesi aslında sizin açılmamış kapılarınızın anahtarı olacak. BossLife bu anahtarları size sunan bir değer. Sağlıcakla kalın!

0 Yorum

Cevapla