Business&Luxury Magazine

Davet trendleri ve hayal gücü, mekanlarla buluşuyor: Oya Ulucan Event

Davet trendleri ve hayal gücü, mekanlarla buluşuyor: Oya Ulucan Event

 

Organizasyon-davet sektörünün önde gelen isimlerinden Oya Ulucan, kurucusu olduğu Oya Ulucan Event’in ayrılacılıklı ve sınır tanımayan hizmetlerini BOSS LIFE dergisine anlattı.

Bizleri pozitif enerjisiyle karşılayan Oya Hanım, her detaya önem veriyor. Bizce, tam da bu nedenle organizasyon işinde bu kadar başarılı. Kalabalık ekibiyle birlikte an be an takip ettikleri etkinlik trendlerini ve sınırsız hayal gücünü mekanlarla buluşturan Oya Ulucan, “Tüm detaylara önem veriyoruz” diyor. Yaklaşık 7 yılda sektörün önemli oyuncuları arasına giren Oya Ulucan Event, davet sahiplerini bu süreçte hiç yalnız bırakmıyor.

 

Oya Hanım kısaca sizi tanıyabilir miyiz?

Tekstilci bir ailenin kızıyım. İstanbul’da doğup büyüdüm. İstanbul Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği mezunuyum. Mezun olmadan önce bir acenta da satış bölümünde çalıştım, insanların tatillerini planladım. Daha sonrasında otellerde ziyafet satış bölümünde çalışmaya başladım. Çalıştığım kurumlara katkı sağlayarak kısa zamanda bulunduğum bölümün şefi oldum. Firmamı kurmadan önce 5 yıldızlı bir otelin ziyafet satış müdürü görevindeydim. İşimle bağlantılı olduğu ve eğlenceli bulduğum için organizasyon işlerine doğru yöneldim. 2014 yılında kendi firmamı kurdum ve şimdi de sektörün önemli oyuncuları arasında yer alıyorum.

Oya Ulucan Event olarak ne tür organizasyonlar yapıyorsunuz, özellikle yoğunlaştığınız etkinlikler var mı?

Birçok mekanda, bireysel ve kurumsal alanlarında etkinlik kurguluyoruz. İşimiz hem dekorasyon, hem kurulum. Ancak bazı çiftlerin, özellikle gelin hanımların özel isteklerinden dolayı bazen mekanı biz de bulabiliyoruz. Mekanı bulurken makyajıyla, saçıyla, gelinliğiyle, transferiyle de ilgilenebiliyoruz. Özellikle yurt dışındaki gurbetçi vatandaşlarımız burada bir düğün yapmak istediğinde, bizden danışmanlık hizmeti alıyorlar. Böylece çiftler, zamandan ve paradan tasarruf ediyorlar. Çünkü kendileri araştırırlarsa hatalar yapabilirler ve zaman kaybederler. Biz, onların istekleri doğrultusunda neyi nerede en iyi ve en uygun bütçede bulabileceklerini biliyoruz. 

Kurumsal firmaların organizasyonlarını da yapıyorsunuz. Biraz bahsedebilir misiniz?

Kurumsal firmaların yaza merhaba partilerini, ürün tanıtım lansmanlarını, yılbaşı etkinliklerini, personel etkinliklerini yapabiliyoruz. Bu etkinlikler sanatçılı veya sanatçısız da olabiliyor. Toplantı esnasında kahve molası, catering servisi yapabiliyoruz. İster büyük, ister küçük olsun, hemen hemen bütün firmalarla çalışıyoruz. Türkiye’nin yanı sıra yurt dışından misafirlerimiz olduğunda onların transferlerini sağlayabiliyoruz.

Bir daveti planlarken süreç nasıl ilerliyor?

Öncelik mekan seçimi ilk adımdır. Mekan seçimi yapılmadıysa, bütçeye ve organizasyona göre olabilecek mekanları listeleyip, davet sahibine sunuyoruz. Uygun mekanlara birebir giderek program yapıyoruz. Sonrasında davetin kaç kişi olacağı, alkollü mü alkolsüz mü olacağı, canlı müzik mi olacağını, ünlü bir sanatçı mı istediklerini belirleyip bu kriterler üzerinden organize ediliyor. Davete yaklaşık 15-20 gün kala menü tadımı yapılıyor, menü üzerinde değişiklikler yapılacaksa bunlar konuşuluyor. Davet akışı ve kurulumla ilgili akışlar planlanıyor.

Bazen çiftin abartılı isteklerini yorumlayarak onları bu düşüncelerinden vazgeçirebiliyoruz”

Peki, bir düğün planlamacısı olarak düğünlerin konseptlerini belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz?

Bize gelen çifti tanıyoruz. İlk önce çiftin neler istediğini öğreniyoruz. Sonrasında onların isteklerine göre yönlendirmeye çalışıyoruz. Hangi tarihte evlenmek istedikleri, konum olarak nereyi tercih ettikleri,  kaç kişi olacakları, alkollü-alkolsüz ya da beyaz et-kırmızı et gibi seçenekler konuşuluyor. Ekip olarak bir çalışma yapıyoruz. İlk önce mekanı belirliyoruz. Mekan seçimini de çiftlerle yazışarak, görsellerini ve videolarını atarak kararlaştırmaya çalışıyoruz. En son mekanları üçe indiriyoruz, daha sonra mekanların satış sorumlularından randevu alıp birlikte mekan keşfine gidiyoruz. Sonra da detaylara geçiyoruz.

Yaptığımız etkinliklerde tüm detaylara önem vererek çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Bazen çiftin abartılı isteklerini yorumlayarak onları bu düşüncelerinden vazgeçirebiliyoruz. Maddi kazancı arttırmak adına değil çiftin yanlış tercihlerini düzeltmek adına bu şekilde hareket etmeye çalışıyoruz.

“Davet öncesi ve davet süresi boyunca çifti hiç yalnız bırakmıyoruz”

Mekan belirlendikten sonra çiftleri neler bekliyor?

Mekan seçimi yapıldıktan sonra kurulum, dekorasyon seçimi başlıyor. Müzikle ilgili detaylar, davetiye seçimi, davetli listesi belirleniyor. Eğer düğün sırasında “save the date” istiyorlarsa, onların çekimi yapılıyor. Tabii bu sırada davetiyeler gidiyor, LCV’ler yapılıyor. Düğünden 15-20 gün önce menü tadımları yapılıyor. Mekanda koordinasyonlar yapılıyor. Tamamen bir düğünün akışı, zamanlamalar konuşuluyor. Tabii bu sırada gelinlik ve damatlık eğer bizden talep ediliyorsa bunun da araştırması yapılıyor daha öncesinde. Kuaför ve makyöz ayarlanıyor. Mekan hazırlama aşamaları oluyor, fotoğraf çekimleri yapılıyor.

Ayrıca çiftimizi düğüne hazırlıyoruz. Çiftin ilk danslarının eğitimini, provasını yaptırıyoruz. Davet öncesi ve davet süresi boyunca çifti hiç yalnız bırakmıyoruz. Etkinlik yöneticimiz mutlaka kendileriyle oluyor. Düğün sonrası için de balayı odasını hazırlıyoruz.

2021 yılının düğün trendleri nelerdir? Sizin keyifle yaptığınız organizasyonlardan örnekler verebilir misiniz?

2021 düğün trendleri arasında genelde daha elegan ve daha soft renkler tercih ediliyor. Mesela kuru bahar dalları ve bahar çiçekleri yapay ya da canlı olarak kullanılıyor. Mesela son yıllarda genelde balo salonlarında kristal şamdanlar, avizeler kullanılırken şu an balo salonlarında da yine bu çiçekler kullanılarak salonun içerisi kır alanına çevrilebiliyor. Genelde gelin hanımlar bu şekilde tasarımları tercih ediyorlar.

Düğün Festivali...

Organizasyon sektöründe hizmet vermekte olan oldukça fazla firma var. Etkinlik organize etmek isteyenler neden sizi tercih etmeliler?

Sektörün mutfağından biriyim, konulara hakimim. Eğitimim gereği bir organizasyonda nelerin gerekip gerekmediğini, nelerin ihtiyaç olup, nelerin olmadığının kritiğini yönetebiliyorum. Bu nedendir ki yaklaşık 5 yıl boyunca bireysel ve kurumsal olarak 1500’i aşkın etkinliği organize ettik ve şu ana kadar hiçbir problem yaşamadık. Diğer bir yandan, sadece İstanbul’da hizmet vermiyorum. Türkiye içi yerlerde ve yurt dışında da etkinlikler planlıyorum. Daha önce İtalya’da, Kıbrıs’ta ve birçok Arap ülkesinde etkinlikler yaptık.

Yakın zamanda hayata geçirdiğiniz veya geçireceğiniz yeni projeler var mı?

Düğün festivalleri, ödül törenleri ve defile organizasyonlarına yönelik çalışmalar yapıyoruz. Düğün festivalinde bu sektörde olan firmaları ve evlenecek olan çiftleri bir araya getiriyoruz. Bir pazar oluşturuyoruz. Ödül törenlerin de ise firmalara reklam ve Pr amaçlı haber değeri  oluşturmaktayız.  Yazılı ve görsel basınla aylar öncesinden bunun reklamını yapıyoruz. Yakın zamanda 25 Mayıs 2021 tarihinde etkinlik planlamaktayız. Gelecek zamanda buna benzer projeler de olacak.

İnstagram: @oyaulucanevent

www.oyaulucan.com.tr

0 Yorum

Cevapla